Minden ami képalkotás

2021. július 05. 05:00 - Bágyi Péter

Second Life - radiológia

Insights into Imaging

A Second Life virtuális világában egy többfelhasználós, versengő játékot használtak fel az egyetemi radiológiai oktatáshoz, csapatban való részvétellel. A tanulmány célja az volt, hogy felmérje a hallgatók reakcióját, a tanulásra gyakorolt hatását, valamint a játék eredményeinek esetleges összefüggését a tesztekkel és a kurzus jegyeivel.

2021-07-04_21-57-21.pngkép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life

A játék hat héten keresztül a mellkasi, hasi és mozgásszervi radiológia témában volt elérhető. A résztvevőknek hetente több napot kellett rászánniuk az önvezető radiológiai oktatási tartalmakra, majd egyéni feleletválasztós teszteket kitölteniük és csapatfeladatokat megoldaniuk, hogy a játék rangsorában előrehaladjanak. Emellett kitöltöttek egy kognitív terhelési tesztet, egy kérdőívet a tapasztalatokról egy tudástesztet.

2021-07-04_21-58-49.pngkép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life

2021-07-04_21-59-12.pngkép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life

Ötvenkét diák 13 csapatba szerveződve vett részt a játékban és az élmény különböző aspektusait egy 10 pontos skálán átlagosan ≥ 7,8 ponttal értékelték, kiemelve a tanár részvételét (9,3 ± 1,1), az oktatási tartalmat (8,8 ± 1,4) és az oktatásuk szempontjából való hasznosságát (8,7 ± 1,4). A résztvevők jobb eredményeket értek el a játék utáni teszteken (p < 0,007) és jobb jegyeket (p < 0,021), mint a nem résztvevők.

2021-07-04_22-08-18.png
kép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life

A Second Life-ban a radiológia tanulását szolgáló, csapatversenyre adaptált többfelhasználós játékot a harmadéves orvostanhallgatók nagyon pozitívan fogadták és nagyra értékelték annak tartalmát, szervezését és hasznosságát a képzésük szempontjából. A résztvevők többsége egyetértett abban, hogy csapatként működtek együtt, és hogy a versengő környezetben való játék segíti őket a jobb tanulásban. A nem részt vevő hallgatókhoz képest a jobb tanulmányi eredmények a játék tanulásra gyakorolt potenciális hatását jelzik.

forrás:
Rudolphi-Solero, T., Jimenez-Zayas, A., Lorenzo-Alvarez, R. et al. 
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life. 
Insights Imaging 12, 89 (2021).
https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://radiologia.blog.hu/api/trackback/id/tr7416612840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Minden ami képalkotás
süti beállítások módosítása