A Second Life virtuális világában egy többfelhasználós, versengő játékot használtak fel az egyetemi radiológiai oktatáshoz, csapatban való részvétellel. A tanulmány célja az volt, hogy felmérje a hallgatók reakcióját, a tanulásra gyakorolt hatását, valamint a játék eredményeinek esetleges összefüggését a tesztekkel és a kurzus jegyeivel.
kép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life
A játék hat héten keresztül a mellkasi, hasi és mozgásszervi radiológia témában volt elérhető. A résztvevőknek hetente több napot kellett rászánniuk az önvezető radiológiai oktatási tartalmakra, majd egyéni feleletválasztós teszteket kitölteniük és csapatfeladatokat megoldaniuk, hogy a játék rangsorában előrehaladjanak. Emellett kitöltöttek egy kognitív terhelési tesztet, egy kérdőívet a tapasztalatokról egy tudástesztet.
kép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life
kép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life
Ötvenkét diák 13 csapatba szerveződve vett részt a játékban és az élmény különböző aspektusait egy 10 pontos skálán átlagosan ≥ 7,8 ponttal értékelték, kiemelve a tanár részvételét (9,3 ± 1,1), az oktatási tartalmat (8,8 ± 1,4) és az oktatásuk szempontjából való hasznosságát (8,7 ± 1,4). A résztvevők jobb eredményeket értek el a játék utáni teszteken (p < 0,007) és jobb jegyeket (p < 0,021), mint a nem résztvevők.
kép: https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life
A Second Life-ban a radiológia tanulását szolgáló, csapatversenyre adaptált többfelhasználós játékot a harmadéves orvostanhallgatók nagyon pozitívan fogadták és nagyra értékelték annak tartalmát, szervezését és hasznosságát a képzésük szempontjából. A résztvevők többsége egyetértett abban, hogy csapatként működtek együtt, és hogy a versengő környezetben való játék segíti őket a jobb tanulásban. A nem részt vevő hallgatókhoz képest a jobb tanulmányi eredmények a játék tanulásra gyakorolt potenciális hatását jelzik.
forrás:
Rudolphi-Solero, T., Jimenez-Zayas, A., Lorenzo-Alvarez, R. et al.
A team-based competition for undergraduate medical students to learn radiology within the virtual world Second Life.
Insights Imaging 12, 89 (2021).
https://doi.org/10.1186/s13244-021-01032-3
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.